een kroontje voor de koning!

image

Voor mijn eigen prinsjes hed ik een kroontje gehaakt. makkelijk en snel klaar. ik ben niet zo goed in een patroon uitschrijven, dus pin me dr niet op vast, maar hier komt ‘t: Ik heb met haaknaald 8, 41 opzet lossen gemaakt, daarna een toer stokjes. voor de puntjes begin je met een stokje in de tweede steek (alle volgende steken in de zelfde steek) dan een dubbel stokje, een dubbel stokje met eigenlijk een vaste er boven op (picootje?!) nog een dubel stokje en een enkel stokje en in de volgende steek dan een halve vaste. Als het goed is heb je dan een puntje gehaakt….. zo ga je verder en voila! ik heb deze kroontjes nog na het afhechten verhard met modgepodge, omdat ik vrij slappe wol had. hier voor heb ik de hoofdjes van de prinsen gemeten en een ballon opgeblazen op die maat. modgepodge verdunt, kroon er in en op de ballon . laten drogen en nog een laagje onverdunt erover. klaar!

Geef een reactie

