Ouderwets in een nieuw jasje

ImageIk ben ze al een paar keer tegengekomen op verschillende sites, maar hikte er steeds tegen aan om eraan te beginnen. Nou ik kan zeggen: vooral doen! Deze kleedjes van t-shirt garen of zpagetti zijn echt super leuk om te maken en vooral ook snel klaar! Ik ben begonnen met een patroon, maar ben daar algauw vanaf gestapt. (ik kan er ook niets aan doen, ik ben niet zo’n patronen mens). Zolang je elke toer maar afmaakt met de zelfde steek of combinatie van steken komt het helemaal goed.

Je hebt nodig:

ruim tshirt garen (zelf te maken even googlen op homemade t shirtyarn) of een grote bol zpagetti

haaknaald nr 10 of 12

eventueel een patroon (googlen op doily pattern of rondkleedje)

 

Ik heb een ketting van 5 lossen gemaakt daarin 15 stokjes opgezet. Vervolgens heb ik iedere toer een andere steek of combinatie van steken gebruikt. Dat kan je gewoon uit proberen, als je maar rekening houd met dat het plat moet worden en vooral niet gaan golven (teveel steken) of krom trekken (te weinig steken). Zo werk je steeds rond tot je de gewenste doorsnee hebt. (in mijn geval zo’n 60 cm) Zie je het niet zitten om zo te werk te gaan zoek dan even een patroon op om veel ergernis te voorkomen.

Ik heb al bedacht dat een heel groot kleed van de winter wel superleuk zal zijn……

Image

One thought on “Ouderwets in een nieuw jasje

Geef een reactie

