Stiftenrol

Toen Annemieke met het ontwerp voor de stiftenrol aan kwam zetten, vond ik het meteen een ‘leuk ding’. Met name omdat ik er een ‘werkstuk’ van mijn dochter erin kon verwerken, sprak het mij erg aan. Voor mij was het materiaal waar ik nog niet eerder mee had gewerkt en wat ik al lange tijd wilde, maar ik hikte tegen de aanschafkosten aan. Omdat in het pakket allerlei kleuren zitten, kon dochterlief naar hartelust haar creativiteit uitoefenen, zonder dat ik meteen allerlei kleuren wol in grote verpakkingen moest kopen.

Het werkstuk maken was goed te doen voor een vierjarige (om er een mooie stiftenrol van te maken heb je een mama of oma nodig). Uiteraard heeft een vierjarige sturing nodig en is het een leuk project om samen te doen. Met de restanten heeft ze samen met een vriendinnetje nog wat gemaakt: Een heerlijke kliederboel, veel lol en leuk resultaat!

Dochterlief en stiften is zoiets als een haat-liefdeverhouding. Kleuren vindt ze geweldig, maar er goed voor zorgen is nog best lastig. Regelmatig verdwijnen er doppen of complete stiften. En als je s avonds even snel moet opruimen check je niet of alle stiften weer in het bakje zitten. In een stiftenrol zitten ze mooi overzichtelijk en weet ik dus meteen of alle stiften weer op hun plek zitten. Ze pakt nu ook zelf altijd haar rol ipv de doos. Fijn overzichtelijk alle kleuren naast elkaar.

20120501-222645.jpg

Nu is het pakket te koop als een van onze zelfmaakpakketten waar we erg trots op zijn.

Geef een reactie

